wtorek, 22 kwietnia 2014

Ciasto szefa z herbatnikami

      Ciasto szefa...nie tylko dla szefa. U mnie zagościło na świątecznym stole obok serników. Powiem, szczerze, że zrobiło furorę. Przepisem nachnął mnie Obżarciuch i mama, która poszukiwała "biegając po internecie" jakiegoś...nowego ciasta.
W końcu nie trzeba być szefem, żeby się na nie skusić...;-)

Składniki: 
Biszkopt
  • 3 jajka 
  • 0,5 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki 
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Masa budyniowa:
  • 2 szklani mleka
  • 2 budynie śmietalnowe/waniliowe
  • 150 g masła
  • 1/3 szklanki cukru 
Masa śmietanowa:
  • 500 ml śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka żelatyny
Masa kajmakowa o smaku krówkowym (gotowa)

Przygotowanie: 


Pieczemy biszkopt- ubijamy jajka z cukrem ( najpierw białka na szywno, potem dodajemy cały czas ubijając żółtka). Na końcu stopniowo dodajemy mąkę zmieszaną wcześniej z proszkiem do pieczenia. Pieczemy ok. 25 minut w 180 st.C 
Masa budyniowa:
Gotujemy budyń 1,5 szklanki mleka i 0,5 szklnki mleka do rozmnieszania budyniu, odstawiamy do wystygnięcia. Potem ucieramy z masłem na puszysta masę.

Masa śmietanowa: 
Rozpuszczamy żelatynę w gorącej wodzie ( niewielka ilość). Ubijamy kremówkę z cukrem pudrem i na koniec dodajemy rozpuszczoną żelatynę.

Układamy warstawy...;-) 
Na biszkopt ( ja akurat pominęłam nasączanie) rozkładamy :  
  • masę budyniową 
  • potem idzie warstwa herbatników 
  • masa kajmakowa,
  • warstwa herbatników, 
  • masa śmietanową,
  • ja dałam roztopioną gorzką czekoladę ( w formie esów floresów ;-) )





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz